Gamification és a technológiák hype ciklusa

Gartner egy 2012 augusztusi jelentésében érdekes görbét tett közzé. A görbe bemutatja a napjainkban népszerű technológiai fogalmakat és ezeket egy elvárási szint hullámra illeszti. Azt állítja, hogy minden új technológiának van egy “hype” szakasza (felfokozott elvárási csúcs), amikor nagyon magas az elvárási szint, de ezt szinte törvényszerűen követ egy zuhanás (időszakos kiábrándulás), majd egy lassabb emelkedés után e technológiák elérik a “produktív platót”.

 
Az egyik ígéretes új technológia a Gamification (amikor a játék nem játék) , mely olyan pszichológiai elvről szól, melyek az emberek/vásárlók/látogatók általános játékhoz/játékossághoz való vonzódását vizsgálja. (A legegyszerűbb példa, amikor kiürítjük a gmail spam mappáját, nem azt írja ki hogy 0 db spam, hanem azt, hogy “Hurrá, nincs több spam!”)
A kurzust a Pennsilvániai egyetem egyik professzora tartja, tegnap kezdődött, anglikán nyelvű és 6 hetes…

RSS -en követheted a hozzászólásokat.